Taartactie Noord Holland

Van links naar rechts: Rien Schimmel (radio Diemen), Brigitte Wielage (fractievoorzitter Diemense VVD), Michael Tromp (VVD fractie Noord-Holland)

Voor de 13e keer op rij organiseren de VVD Statenleden uit Noord-Holland een taartenactie waarbij zij lokale helden in het zonnetje zetten. Dit jaar gaan zij op vrijdag 9 februari, samen met Diemense VVD een taart brengen bij Rien Schimmel, Frank Roos en Hans van Leverink vanwege hun bijzondere bijdrage voor de lokale radio omroep in Diemen.

Waardering

Ieder jaar, rondom Valentijnsdag, organiseert de VVD een taartenactie. Tijdens deze actie zet de VVD vele vrijwilligers, maar ook professionals in het zonnetje. Deze mensen of organisaties verdienen een taart, omdat zij zich inzetten voor hun buurt, wijk, dorp, stad of zelfs regio. Dit zijn de lokale helden van Noord-Holland.

Uitreiking van de taart in Diemen

Met de uitreiking van de taart op zaterdag 9 februari om 10.00 uur zet de Diemense VVD Rien Schimmel,  Frank Roos en Hans Leverink in het zonnetje.

Al zo’n 3 jaar geleden maakte de toenmalige fractie van de VVD kennis met Frank Roos. Frank was programmamaker bij RTV Diemen, de toenmalige lokale omroep van Diemen. We spraken over de ideeën die leefden bij  een aantal vrijwilligers van de omroep. RTV Diemen moest naar een hoger plan getild worden. Er waren grote veranderingen gaande in het medialandschap en RTV Diemen moest daar in mee. En de politiek moest daar een handje bij helpen. Sindsdien is er veel gebeurd. RTV Diemen bestaat niet meer maar heeft een doorstart gemaakt en heet nu STUDIO DMN. Een organisatie met een nieuw bestuur, met een nieuwe plek in de OMVAL om  de programma’s op te nemen. Het zijn vrijwilligers zoals Rien Schimmel,  Frank Roos en Hans van Leverink geweest die in moeilijke tijden zijn doorgegaan met hun activiteiten en vertrouwen hebben gehouden in de lokale omroep. STUDIO DMN staat nu midden in de Diemense samenleving. Er wordt niet alleen muziek uitgezonden maar er is volop ruimte voor evenementen en Diemens nieuws. Frank en Rien wonen niet eens zelf  in Diemen wonen en zonder hen zou de lokale omroep een stille dood zijn gestorven. Met hun enthousiasme hebben zij andere vrijwilligers op sleeptouw genomen en betrokken gehouden zodat Diemen weer beschikt over de lokale omroep die Diemen verdient.

Met deze taart danken wij hen en de andere vrijwilligers van Studio DMN en wensen wij ze heel veel succes met hun goede activiteiten! De taart wordt uitgereikt door VVD Statenlid Michel Tromp, fractievoorzitter Diemense VVD Brigitte Wielage en raadsleden Johan Jägers en Bert Timmer.