Reactie op ingezonden brief GroenLinks

In het Diemer Nieuws van 30 april 2020 schrijft Roel Niessen, bestuurslid GroenLinks Diemen, over een goedkoop politiek spel. Blijkbaar is GroenLinks de schande van het vóór stemmen voor de afgifte van een Verklaring van geen bedenkingen met betrekking tot de realisatie van de biomassa centrale in Diemen nog niet te boven. Die partij heeft nu zelfs nog een ingezonden brief nodig om haar tegenstrijdige standpunt duidelijk te maken. Tegenstrijdig is het en niets anders. Hoe kun je anders je uitspreken tegen de biomassacentrale, maar er als het er op aan komt wel vóór stemmen?

De Diemense VVD, en ook de raad, hadden goede juridische gronden, die bij de rechter zouden standhouden, om tegen de afgifte van de Verklaring van geen bedenkingen te stemmen en deed dat dan ook! Het was Koos van den Berg, van Höcker Advocaten, die de Urgenda zaak deed, die op verzoek van de gehele Raad, in een gedegen advies, deze juridisch sterke argumenten heeft aangereikt. Van den Berg is dus niet zo maar een willekeurig advocaat, maar een advocaat die zijn sporen op dit gebied heeft verdiend. Maar de coalitie had zijn tanden helaas al vastgebeten in een boterzacht convenant. Bang voor eventuele claims. Zij toonde geen ruggengraat. De coalitie zegt tegen de biomassacentrale te zijn, maar vertoont ander stemgedrag. De Diemense VVD staat voor het belang van Diemen en haar inwoners. De Diemense VVD schuift geen verantwoordelijkheid af op provincie of rechter.

Namens het bestuur van de Diemense VVD

Alan Bains,
Frans Mulder, raadslid en kandidaat raadslid
Frans Mulder