Alan Bains lid van verdienste

Alan Bains is vereerd met het lidmaatschap van verdienste. Dit bijzondere lidmaatschap is aan hem toegekend tijdens de Algemene Ledenvergadering van VVD Amsterdam op 6 november 2018. Voorzitter Marijn Ornstein lichtte de benoeming toe en feliciteerde Alan met dit lidmaatschap.

Alan ontvangt deze bijzondere waardering als dank voor zijn jarenlange en tomeloze inzet voor de VVD in Diemen. Alan is in 1994 lid geworden van de VVD en werd daarna al snel tot bestuurslid van de toenmalige afdeling Diemen verkozen. In dit bestuur heeft hij eigenlijk alle bestuurswerkzaamheden verricht. Alan verricht zijn werk met oog voor de lokale samenleving en daarmee is hij voor de Diemense VVD al bijna 25 jaar een drijvende kracht.

Alan was niet alleen bestuurslid, maar ook betrokken bij alle kandidaatstellingen voor de verkiezingen voor de gemeenteraad in Diemen sinds 1994. Als bestuurder van alle openbare basisscholen in Diemen kende hij veel van de kandidaten die bij de selectiecommissie aan tafel zaten. Evenmin was Alan niet te beroerd om affiches te plakken als er weer verkiezingen aankwamen of om andere klussen op te knappen.

Toen de VVD Diemen in 2017 als zelfstandige afdeling ophield te bestaan en opging in de VVD Amsterdam, werd hij penningmeester van de VVD Bestuurscommissie Diemen en zette hij zijn werkzaamheden met hetzelfde enthousiasme voort.